Subject: Loodusmajale otsitakse keskkonnateemalist kunstiteost
From: "Sixten Heidmets" <[email-masked]>
To: "Maria-Kristiina Soomre" <[email-masked]>, "KUM min" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Kai Lobjakas" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "gea sibola hansen" <[email-masked]>, "Tiiu Kirsipuu" <ti
Date: Tue, 7 May 2024 10:41:27 +0300

Hea koostööpartner,

Loodusmajale otsitakse keskkonnateemalist kunstiteost

Riigi Kinnisvara koostöös Kliimaministeeriumiga kuulutas välja
kunstikonkursi, et leida parim kunstiteose ideelahendus Loodusmaja
kvartali esindusväljakule, mis rikastaks ümbritsevat keskkonda ja looks
positiivset meeleolu Loodusmaja külastajatele. Oodatav kunstiteos peab
olema seotud aktuaalsete keskkonnateemadega või väljendama inimese ja
looduse suhet.

Kunstikonkursi raames otsitakse kõikidest külgedest vaadeldavat
installatsiooni või skulptuuri. Loodav kunstiteos hakkab paiknema keskses
asukohas Loodusmaja peasissepääsu esisel.

Osalemistaotluste ja kavandite esitamise tähtaeg on 18. september 2024
kell 15.00. Võistlusjuhendi leiad Riigi Kinnisvara kodulehelt:
https://www.rkas.ee/et/hanked-ja-konkursid/kunstikonkursid.

Loodav teos võib ühendada erinevaid kunstiliike, -vorme  ja materjale.
Kavandatav taies peaks olema ajas vastupidavast väärikast materjalist või
materjalidest. Taiese mõõtmed ei ole määratletud, kuid teos peab olema
linnaruumis nähtav ja mõjus, sobituma ehitatava hoone ja ümbrusega.

Kunstikonkursi žüriisse, kes kunstiteose lõppvaliku otsustavad, kuuluvad
žürii esimees Loodusmaja arhitekt Siiri Vallner, Kliimaministeeriumi
ehituse ja elukeskkonna osakonna juhataja Kaja Pae, Eesti Kunstnike Liidu
esindajad Anne Rudanovski ja Paul Mänd, Eesti Kunstiteadlaste ja
Kuraatorite Ühingu esindajad Epp Lankots ja Kati Ots, kes on ka Tallinna
linnakunsti kuraator. Lisaks osalevad žürii töös hääletusõiguseta
ekspertidena Eesti Loodusmuuseumi näituste üksuse juhataja Evelin
Pääsukene ja Riigi Kinnisvara kinnisvaraarenduse projektijuht Hindrek
Werder.

Pärast kunstikonkursi võitja väljaselgitamist viib Riigi Kinnisvara läbi
väljakuulutamiseta läbirääkimistega hankemenetluse, et sõlmida võidutöö
autori(te)ga leping teose tellimiseks ja paigaldamiseks summas 110 000
eurot, millele lisandub käibemaks. Auhinnafondi suurus teisele ja
kolmandale kohale on kokku 5500 eurot. Esimese koha saanud kavandi eest
preemiat ei maksta, see sisaldub võitjaga sõlmitava hankelepingu
maksumuses.

Tallinnasse Lennusadama naabrusse, aadressile Vesilennuki 12 kerkivast
Loodusmajast saab liginullenergia standardiga hoone. Loodusmaja tulevane
põhikasutaja Eesti Loodusmuuseum avab uue püsiekspositsiooniga hoone uksed
2027. aastal. Lisaks hakkavad Loodusmaja hoonetekompleksi ruume kasutama
Keskkonnaamet, Keskkonnaagentuur, Keskkonnainvesteeringute Keskus, loodav
maa- ja ruumi ühendamet (MARU), KEMIT ning mitmed teised Eesti
looduskeskkonna eest hoolt kandvad asutused. Loodusmaja kompleksi aluseks
on arhitektuurivõistluse võidutöö „Kilomeeter“, hoone on projekteerinud
Kavakava arhitektid, sisearhitektuuri on loonud PINK sisearhitektid ning
maastikuarhitektuurse lahenduse autorid on Kino maastikuarhitektid.
Ehituse peatöövõtja on Nordecon.

2011. aastal jõustus kunstiteoste tellimise seadus, mille kohaselt tuleb
avalike hoonete ehitustööde maksumusest vähemalt 1% eest soetada
kunstiteoseid. Kunstiteoste hinna ülempiir on alates 2021. aastast 110 000
eurot.

Uudisnupp Riigi Kinnisvara kodulehel:
<https://www.rkas.ee/et/uudised/loodusmajale-otsitakse-keskkonnateemalist-
kunstiteost>
https://www.rkas.ee/et/uudised/loodusmajale-otsitakse-keskkonnateemalist-k
unstiteost

Infot käimasolevate protsendikunsti konkursside, tellitud teoste ja
näituste kohta leiate: https://www.facebook.com/protsendikunst

Lugupidamisega,

Sixten Heidmets
ruumilahenduste projektijuht

tel +372 520 5767

Tartu mnt 85, 10115 Tallinn
www.rkas.ee